הדרכת הורים, ייעוץ וטיפול להורים בגישת תקשורת מקרבת

iStock_000002097189Small

הורים יקרים,

אם אתם חווים קושי, זמני או מתמשך, עם הילד או הילדה שלכם, ואתם מחפשים פתרון שיעזור לכם ליצור הקלה ורגיעה לכל המשפחה – בדיוק בשבילכם הקמתי את מרכז ענבלים לייעוץ, טיפול והדרכת הורים בתקשורת מקרבת.

קצת על ענבלים

מרכז ענבלים להורות מקרבת (2014) הוקם על-ידי יעל ארבל, מגשרת, מטפלת ומנחה בתקשורת מקרבת, במטרה לתת מענה פרקטי, קצר מועד, ובעל אפקטיביות גבוהה להורים שמתמודדים עם קושי נקודתי או מתמשך בהורות שלהם, ומעוניינים לטפל בו בשיטה פשוטה, אפקטיבית ועם תוצאות שמחזיקות מעמד לאורך זמן.

השירותים של המרכז –

  • ספריית ידע ותכנים ללימוד הורות מקרבת באופן עצמאי
  • תוכנית ייעוץ והדרכת הורים פרטנית לטיפול בקושי נקודתי או מתמשך
  • הדרכת הורים קבוצתית ללימוד וליישום תקשורת מקרבת
  • השתלמויות תקשורת מקרבת למדריכי הורים
  • הכשרת מדריכי הורים בגישת תקשורת מקרבת

לתאום פגישה להדרכת הורים ולקבלת פרטים נוספים גללו את העמוד למטה ומלאו את הטופס שבצד שמאל בעמוד זה.

מה זה תקשורת מקרבת ולמה היא מתאימה להורים ולילדים?

ליצור קרבה, הקשבה, שיתוף פעולה ויציבות במשפחה
ולגדל ילדים תקשורתיים, מתחשבים, חברותיים ומלאי בטחון עצמי –
בלי נוקשות, בלי מניפולציות, בלי סנקציות, איומים או הפעלת כוח.
וגם בלי להסכים תמיד למה שהם רוצים ומבלי לוותר על מה שחשוב לכם כהורים.
זהו המוטיב המרכזי של תקשורת מקרבת.

תקשורת מקרבת היא גישה מאוזנת לניהול מערכות יחסים, והיא דרך שהוכיחה את עצמה בעשרות אלפי בתים ומשפחות ברחבי-העולם, כדרך אופטימלית לגדל איתה ילדים ומשפחה. היא מאפשרת שינוי עומק ביחסים דרך ארבעה כלים יישומיים לתקשורת – חיבור עצמי, ביטוי עצמי מלא, הקשבה אמפתית ודיאלוג, שמטרתם ליצור שיתוף פעולה ולהניע ילדים ומבוגרים לפעולה מתוך בחירה, אחריות ורצון.

הכלים של תקשורת מקרבת בהורות מהווים תחליף אפקטיבי ורב-עוצמה לכלים לא-יעילים אשר נפוצים בהורות, כמו סמכות הורית שמושגת בכוח, הצבת גבולות, מאבקי-כוח, שימוש בהתניות, בשכר ועונש או באיומים להשגת שיתוף פעולה. שימוש בכוח בצורותיו יוצר הנעה לפעולה מתוך פחד, אשמה או בושה ואיננו משיג את מטרותיו בטווח הארוך ולרוב גם בטווח הקצר. לשימוש בכוח ישנם תחליפים אפקטיביים, מדוייקים ובעלי תוצאות מצוינות.

כשמשתמשים בה באופן עקבי תקשורת מקרבת נותנת דרך אפקטיבית ואמיתית לחוסר תקשורת ולחוסר שיתוף-פעולה שקיימים במשפחה. זוהי דרך, שהעולם כבר בשל אליה והולך לכיוון שלה. מדברים היום יותר ויותר על שלום פנימי, על לפתור סכסוכים בדרכים של שלום, על הליכי גישור במקום מלחמות בבית משפט, ותקשורת מקרבת גם היא מהז'אנר הזה בכל מה שקשור לתקשורת ולניהול מערכות יחסים. ככל שיוולדו יותר ילדים שהחוויה הבסיסית שלתוכה הם נולדים היא מקרבת ככה למעשה יגדלו ויחנכו ילדים בדורות הבאים. בדרך שונה לחלוטין ממה שאנחנו גדלנו.

מהם הנושאים בהורות שהמרכז מטפל בהם

התמודדות התנהגותית

  • התמודדות עם התנהגויות לא רצויות של הילד/ה
  • שינוי (מוסבר או לא מוסבר) בהתנהגות של הילד/ה
  • חוסר שיתוף פעולה, חוסר מוטיבציה, הידרשות למאבקי-כוח כדי ליצור שיתוף פעולה
  • קושי בהתנהלות וסירוב מתמשך ללכת לישון, לצחצח שיניים או לפעילויות אחרות
  • סירוב ללכת לבית-ספר / לרופא / לקבל טיפול רפואי
  • קושי בהתנהלות משפחתית בבוקר או בערב

תקופות מעברים ומצבי משבר

  • הכנה למצב מאתגר כמו בדיקה רפואית, קליטה בגן חדש, מעבר לסביבת מגורים חדשה,
  • התמודדות עם משבר בתוך המשפחה כמו מחלה של מישהו קרוב, חרדות בעקבות מצב בטחוני
  • התמודדות עם משבר בתוך המשפחה – פרידה, מחלה, מעבר, פיטורים וכד'
  • אתגרים של גיל ההתבגרות

יחסים במשפחה ובסביבה הקרובה

  • מריבות בין אחים במשפחה
  • מריבות, ויכוחים וקונפליקטים במשפחות מורכבות
  • תוקפנות או אלימות מילולית או פיזית כלפי ילדים או מבוגרים

בין ההורים

  • התמודדות עם דילמות משפחתיות, ועם החלטות שמשפיעות על הילדים
  • דילמות, חילוקי-דעות והתמודדות בזוגיות או בין ההורים.
  • אתגרים בהורות כעסים, חוסר סבלנות, ויתור עצמי וחוסר סמכות, חוסר אונים, התמודדות עם עייפות או שחיקה בהורות.

מהי תוכנית ייעוץ והדרכת הורים פרטנית בגישת תקשורת מקרבת?

התוכנית מיועדת להורים לילדים בשלוש חטיבות גיל – 0-3, 4-11, 12-18.
להורים אשר מרגישים חוסר-אונים או שמבקשים לקבל ליווי ותמיכה בהתמודדותם עם קושי שקשור בילד שלהם. זוהי תוכנית קצרת-טווח, של 3-10 שבועות הכוללת מפגש אישי שבועי וליווי נוסף במשך השבוע.

התוכנית נבנתה מתוך מגמה לתת כלים אפקטיביים להורים בתקשורת ביניהם ובין הילדים מתוך הבנה שהשימוש בכלים אלו במשפחה יוביל לשיפור מערכת היחסים בבית ולשיפור בהתנהגות הילד/ה. מכאן, שהתוכנית כולה מבוססת על ייעוץ, ליווי והדרכת ההורים ללא השתתפות הילד/ה.
מגמת התוכנית היא, שההדרכה תהיה קצרה וממוקדת ככל האפשר.

התוכנית כוללת –

פגישת ייעוץ והיכרות ראשונה

הפגישה הראשונה אורכת שעה וחצי ומטרתה העיקרית היא להכיר מקרוב את האתגרים והקשיים איתם אתם נתקלים, לתת לכם ייעוץ ראשוני וכלים חיוניים להתנהלות כבר בשבוע הראשון של התהליך, להגדיר במשותף את המטרות של התוכנית האישית-משפחתית שלכם לשבועות הקרובים, ולבחון ביחד את האפשרות לעבודה משותפת ואת התאמת הדרך המקרבת למשפחה ולילדים שלכם. פגישה זו מתקיימת ללא התחייבות להמשך מצד אף אחד מהצדדים.
פגישה זו רצוי שתתקיים פנים אל פנים (הפגישות האישיות מתקיימות בנווה ירק, ליד הוד השרון). במקרה של מרחק רב מאזור המפגש אפשר לקיים אותה גם באמצעות סקייפ.
בתום הפגישה נחליט ביחד על המשך למפגשים נוספים.
בהתאם לצרכים שיעלו בפגישה אתן לכם המלצה על תוכנית ההדרכה המתאימה לכם בעיניי, מתוך מגמה שהליווי יהיה קצר וממוקד ככל האפשר.

מפגש אישי

המפגש האישי הוא מקום להביא את הקושי וההתמודדות, לתת דוגמאות ולבצע ניתוח של הסיטואציות שאתם מביאים מהחיים ואיך כדאי וחשוב לנהוג בתוך ומחוץ לסיטואציה.
המטרה היא לתת לכם כלים לטפל בסיטואציה באופן מיטבי שלוקח בחשבון את הצרכים שלכם כהורים ואת הצרכים של הילד/ה שלכם. המפגש האישי כולו מוקדש לייעוץ ומתן כלים – פרקטיים, ממוקדים, ליישום מיידי בשבוע הקרוב.
הייעוץ הפרטני מתקיים בסדרה של 3-12 מפגשים אישיים. משך כל מפגש – שעה ורבע.
המפגשים יכולים להתקיים פנים אל פנים או דרך הטלפון או בסקייפ.
תדירות המפגשים האישיים בשישה השבועות הראשונים היא אחת לשבוע, ולאחר מכן בהתאם לצורך במרווחים שבועיים, אחת לשבועיים, או פגישות חיזוק חודשיות.
תאריכי המפגש השבועי נקבעים מראש בתחילת העבודה המשותפת.

תמיכה טלפונית במהלך השבוע

פגישה טלפונית באורך 15 דקות שהמטרה שלה לתת לכם תמיכה ביישום ובהטמעה בזמן אמת. מחיר התמיכה הטלפונית כלול במחיר הפגישה האישית ואינו מצריך תשלום נוסף, אך מחייב זמינות במועד שנקבע.

ספריית הידע של תקשורת מקרבת

תקשורת מקרבת מכילה גוף ידע רחב וחשוב מאוד ליצירת תקשורת זורמת במשפחה. חשוב לי לתת את הידע הזה להורים שמגיעים להדרכה פרטנית כדי להפחית במידה ניכרת את החיכוכים ומאבקי-הכוח בתוך המשפחה וכן כדי לתת לכם את היכולת לטפל בעצמכם בקשיים נוספים במשפחה שעשויים להתעורר בעתיד.

בתוך מסגרת הפגישות האישיות אנחנו מדברים על נושא ספציפי ובגלל שזמן הפגישה תחום אין את האפשרות להעביר בה ידע מקיף. גוף הידע של תקשורת מקרבת (לפחות הבסיסי) חשוב מאוד להצלחת ההדרכה והוא ניתן ללמידה באופן חופשי לכל אורך מהלך הטיפול ולאחריו. הקורסים מותאמים במיוחד לצרכים של הורים וללמידה בשעות הנוחות לכם ביותר.

ספריית הידע בהורות כוללת שני קורסים חשובים שמהווים את ליבת-הידע של תקשורת מקרבת בהורות –

  • קורס יסודות בתקשורת מקרבת – המלמד לעומק את העקרונות, התפישה וארבעת כלי-היסוד של תקשורת מקרבת לניהול מערכות יחסים.
  • קורס הורות מהלב – אשר נותן ידע וכלים בשישה הנושאים החשובים והבוערים ביותר בתקשורת עם ילדים – 1- יחסים הורים-ילדים 2- יחסים בין אחים 3- התנהלות במשפחה 4- חיזוק הילד 5- מעברים ומשברים 6- חיזוק ההורה להורות רגועה ומאוזנת

פורום הורים סגור להתייעצות

מרחב וירטואלי מוגן ופעיל מאוד (קבוצה סגורה בפייסבוק) להורים שלומדים תקשורת מקרבת, שנועד להתייעצויות, לקבלת תשובות לשאלות שעולות במהלך השבוע, גישה אישית שוטפת אליי ולמתן מענה לכל קושי שמתעורר.

אודות מנהלת התוכנית – יעל ארבל

מומחית לתקשורת ולניהול מערכות יחסים בהורות ובמשפחהיעל ארבל
מגשרת, מטפלת, מרצה ומנחה בתקשורת מקרבת (משנת 2006)
עוזרת להורים לנהל תקשורת טובה בבית ולייצר קרבה, רגיעה ושיתוף-פעולה במשפחה
מלווה בתהליכי קבלת החלטות, בקונפליקטים ביחסים ובתקשורת בתוך המשפחה.
מלמדת קבלת החלטות ויצירת הסכמות בתוך המשפחה בעזרת תקשורת מקרבת
מנכ"לית לשעבר של ארגון נפגעי פעולות איבה (3 שנים) והמרכז לתקשורת מקרבת (7 שנים)
אמא לילדה הגדלה בתקשורת מקרבת

ליצירת קשר מלאו את הפרטים שלכם כאן בעמוד בטופס מצד שמאל ואחזור אליכם בתוך זמן קצר.

אשמח לשוחח איתכם,

להתראות,
יעל

 

יש לכם שאלה? רוצים להגיב ולשתף? - מוזמנים בשמחה!

הצעות מיוחדות - הצעות מיוחדות - הצעות מיוחדות
====================================================
רוצים לשפר את מערכת היחסים שלכם עם זמן, להספיק המון בעבודה ולא על חשבון המשפחה?
ערכת תכנון שנתי master-plan מעודכנת לשנת 2015 תעזור לכם להפוך את השנה שלכם לאפקטיבית יותר כלי ניהולי שימושי לעצמאיים ומנהלים שיעשה לכם סדר בכל הפרויקטים שלכם. לחצו כאן לפרטים ולרכישה
מחפשים לשפר את מערכת היחסים במשפחה ועם הילדים?
קורס הורות מהלב - לחוות הורות מקרבת ומשפחה רגועה, יציבה ושמחה.
עם קורס בונוס במתנה - יסודות בתקשורת מקרבת.
לחצו כאן לפרטים נוספים ולרכישה

תגובות

הדרכת הורים, ייעוץ וטיפול להורים בגישת תקשורת מקרבת — 4 תגובות

    • היי בתיה,
      היתה תקלה אבל היא סודרה אז צריכה פרטים נוספים. אשלח אלייך אימייל.
      להתראות,
      יעל

  1. שלום
    אני מטפלת בפעוטות המושכים בשיער, מכים ונושכים מדי פעם.
    מה הצורך שלהם?
    איך עלי להגיב בשיטת התק"מ?

    • היי מרב,
      מתארת לעצמי שלא קל להתמודד עם משיכות בשיער, נשיכות מדי פעם וכאלו.
      כדי להבין מה הצורך של הפצפונים עליי להבין יותר את הסיטואציה, לדעת בני כמה הם, באיזו תדירות זה קורה.
      צורך אינו משוייך באופן אוטומטי לפעולה מסויימת, כך שיכול להיות ששני ילדים שעושים את אותה פעולה (כמו להרביץ), עושים זאת מתוך צורך שונה.
      רוצה להציע לך לעקוב אחרינו ולהשתתף בהדרכות שלנו (מדי פעם אנחנו עושים הדרכות אינטרנטיות חינמיות), או להצטרף לתוכנית שלנו כדי להבין יותר את המהות ואת היישום.
      להתראות,
      יעל
       

רוצים להגיב? מוזמנים בשמחה - שלח/שלחי תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>